söndag, augusti 27, 2023

Favorit i repris

 Sovmorgon efter en lång dag i går. Blev ju 40 mil i bil, premiärstart i Elitklass och ett härligt firande av mamma så jag var lite trött. Skönt med sovmorgon!

Steg upp vid 9-tiden och gick en promenad till Svartudden igen, nu i betydligt finare väder. Efter promenaden blev det en dusch och sedan frukost. Efter detta så åkte jag och mamma ner och hämtade Karin och Ljubo på blomsteraffären. Åkte åter igen till farmor och farfars grav och ställde ut lite blommor och rengjorde gravstenar så nu ser det riktigt trevligt ut.

Efter detta så åkte vi till pappa och hälsade på igen. Där blev det en promenad både på innergården och runt musikhögskolan så att han skulle få lite miljöombyte. Blev ett bra besök! 💖

Efter detta så förberedda jag och mamma dagens middag och sedan tog jag en promenad med Esset.

Till middag idag blev det en norrländsk meny:

Löjromstoast med bubbel


Kassler i vin- och paprikasås med ris

Vaniljglass med varma hjortron. 

Riktigt riktigt gott!

Mamma och jag satt sedan och såg lite tv och sen packade jag ihop inne i lägenheten för nu är det dags att åka hemåt igen.

Inga kommentarer: