tisdag, augusti 16, 2011

Dag 2 vecka 2

Så har man då kommit till dag 2 på den andra arbetsveckan efter semestern. Grämer mig fortfarande över att jag inte är i Norge på kurs men sånt är livet. Fördelen är ju att man vet att kurstillfällen kommer det fler av i alla fall...

På jobbet var det faktiskt full fart idag så dagen passerade fort förbi å sånt är alltid bra.

Efter jobbet drog jag med mig Henke ut i skogen för att plocka kantereller. Vi skulle gå en rätt rejäll runda å när vi kom till den tänkta platsen hörde jag hur det knakade till... Humla stack, Neo stack och vi avvaktade... Undra vad det kan vara denna gång? Inget stort i allafall. Så kommer det nått svart springande, -en hund, en flatt tyckte jag först men sen ser jag att det ju är en labrador. Humla efter lite måttligt intresserad så labben kommer till mig och Humla springer vidare. Ahhh måste vara Roland eller Gunilla som är i krokarna! Å vips så kommer labbe två och labbe tre och då var det ju klart. Mycket riktigt där står de och plockar kantareller pricis dit vi skulle.

Efter lite dividerarande och rapporterade åker de hem och vi går vidare. Mycket kanterller blev det inte men vi fick en rejäll promenad i alla fall.

När vi kommer hem ringer Marja-Liisa som skulle komma och övernatta hos oss på sin resa från Norge till Sverige. Hon ska gå viltspårprov för Gunilla å då passar det ju bra att hon övernattar hos oss. Nu visade det sig inte bättre än att vägarna i Norge var avstängda pga allt regnande så hon skulle inte komma då det skulle bli så sent. Fortsättningen på detta kommer i morgondagens blogg...

Hur som helst lagade vi mat, för första gången åt vi stekt vitkål med sambalolek som tillbehör och det visade sig vara riktigt gott.

Ingenting var det på tv och eftesom jag äntligen fått nya bankdosas till Plusgirot kunde jag betala tillbaka anmälningsavgifterna från Bollnäsprovet och föra över pengar för de utslägg och Daniel och Ulrica haft. Nu är det bara att sikta in sig på nästa prov.

Inga kommentarer: