torsdag, augusti 18, 2011

Dirrigeringsträning

I dag var det sista nämnden för min och Mats räkning. Känns rätt skönt faktiskt. Blev avtackade med fantastiskt fina blommor.

Efter jobbet idag gick jag och köpte mig en skinnjacka och sedan åkte vi hem och käkade direkt för sedan åkte jag ut till Roland och Gunilla och tränade lite hund i form av dirrigeringar på en täkt. Humla är duktig på dirrigeringar men hade svårt att motiverat hinna dummiesarna. Tror att det kan ha att göra med att vi inte tränat med annat än vilt sedan i vintras så hon sökte på nått sätt vilt vilket medförde att hon fick jobba länge för att hitta dummiesarna. Hon kändes också lite seg men trots detta kom det lite gnäll emellanåt vilket inte känns kul. Känns som om det kommer att vara det som vi åker på om vi startar nått i höst och det har jag ju för avsikt att göra.

Det var hur som helst underbart väder på eftermiddagen/kvällen så det blev en härlig träning.

När jag åkte från Saltvik åkte jag och handlade lite och hämtade ut de roliga grejerna jag beställt från Coolstuff. Glassformar "pop-up" (Calippo ni vet...) och isbollar som man kan frysa in lime, bär och annat dekorativt till drinken. Såklart kunde jag inte hålla mig från att göra lite glass i dem redan ikväll så vi har nått gott att se fram emot efter middagen i morgon.


Inga kommentarer: