söndag, augusti 14, 2011

Helenaabstinens

Nu är det säkert 1,5 månad sedan jag träffade Helena så jag ringde henne på förmiddagen och åkte till Iggesund efter frukost och lite annat. vi gick en promenad med Elvira, Etta och Tollarna vilket resulterade i hundbad och en tungt sovande liten Elvira.

Efter promenaden blev det frukstsallad och glass en mycket prat ute på altan. Tim roade sig själv på gården och tollarna fick sitta i hundgården. Först vid 16-tiden åkte jag hem då det började kurra i magen.Efter maten var det hög tid att testa glassmaskinen. Blev lite strul då jag hällde i smeten innan jag kört igång vispen men efter det så gick det bara bra. Den blev mycket god men jag tror att jag tar lite mindre hackad choklad nästa gång.

Film blev det ikväll för första gången på många veckor!

Inga kommentarer: