söndag, augusti 28, 2011

Hemresa och cykellopp

Eftersom jag skulle cykla E4:a loppet idag så var vi tvungna att åka hem tidigt. Vi steg upp klockan 8 och rastade hundarna och käkade frukost sedan packade vi snabbt ihop och körde hemmåt. I stort sett medvind hem så det var en riktigt behaglig resa.

Väl hemma bytte jag om, gjorde några mackor och åkte sedan iväg. Vädret var ganska ostadigt men uppehåll. Kollegorna klar för start

Å så en som vill undvika att vara med på bild men så lätt kommer man inte undan...

Enorm motvind när vi cyklade så det gick lite tungt söderut. Jag och Helena tog det väldigt lugnt så det blev en riktigt behaglig tur. Tillbakacyklingen gick säkert dubbelt så snabbt för då var det mera medlut och väldigt bra medvind. 3 km från mål öppnade sig himlen så vi stannade och tog på oss regnkläder innan vi fortsatte.

Var tyngsur när jag kom hem så jag bytte och om kokade sedan en kopp te och plockade fram den goda smörgåstårtan som var kvar sedan igår. Vilken perfekt lunch!!!

På eftermiddan slappade jag och gick en promenad med hundarna och sedan "syndade" vi med en pizza till middag.