fredag, november 07, 2014

Äntligen helg!

Har varit en riktigt jobbig vecka. Idag hade jag fått tid på hälsocentralen då jag förutom huvudvärk och ont i nacke även fått lock för öronen. Huvudvärken och nacksmärtorna trodde de hade med spänningshuvudvärk att göra så ett besök hos en naprapat tyckte de lät som en bra idé. Locket för öronen kunde hänga ihop med detta men kunde också bero på en begynnande förkylning. Trycket i öronen var högt så nu fick jag Rinexin och kortisonspray så hoppas vi att det löser problemet och dessutom håller vi tummarna för att någon förkylning verkligen inte dyker upp.

På jobbet känns det som att jag äntligen har börjat arbeta mig ikapp. Hann till och med börja jobba i vårt nya diarieföringsprogram vilket har varit ett stressmoment den senaste tiden…. Skrivelser hans också med och lite förberedelser inför kommande veckas arbete.

En dag på lunchen denna veckan så var rådjuren alldeles intill vägen när jag kom hem…

2014-11-06 14.04.25

Blev en lång dag för att vara fredag. Kom hem först efter 17 och då blev det en liten skogstur med alla vovvarna, varm glögg och sedan var det dags att sätta igång med middag. Grillsäsongen är allt annat än över så idag provade vi att grilla den första köttbiten från köttet vi köpte i år. Mycket mycket bra kunde vi konstatera! Innanlår, potatisgratäng och sedan kladdkaka med cointreaugrädde var inte helt fel såhär på fredagkväll.

Eldade i kaminen också. Det har blivit mycket av den varan så här i höst!

Inga kommentarer: