söndag, november 23, 2014

Hemresedags

Så var söndagen här och nu väntade ytterligare en lång resdag. Väskorna ställde vi ut utanför dörren redan klockan 08:30 så hämtades de där. Vi åt frukost och sedan blev vi hämtade med en annan buss som skulle ta oss till flygplatsen klockan 10:00. Bilder från hotellet:

DSC_0408b DSC_0411b

Britta hjälpte oss med incheckningen av bagaget men sedan tog vi farväl och promenerade genom passkontrollen för att ta tåget bort till gaterna och taxfree.

Blev lite shopping och en pizza till lunch samt två glas vin innan det var dags att kliva ombord på flyget. Ingen väntetid utan planet avgick i tid klockan 13:50. En flygresa som var något guppigare och något längre än nerresan väntade. Även denna gång hann jag avverka tre filmer och ett tv-program samt två måltider innan vi landade på Arlanda klockan 17:00 Svensk tid.

Pass och tullkontroll, bagageutlämning och växling av överblivna pengar sedan middag på MAX väntade. Efter det hade vi ytterligare en knapp timma att slå ihjäl innan tåget fick men då han vi ringa lite samtal och meddela att vi anlänt till Sverige igen.

Till Hudik kom vi klockan 21:00. Lasse, Neo och Humla väntade på perrongen och sedan åkte vi och hämtade Vinna innan vi åkte hem och anlände hemma klockan 22:00.

Uppackning direkt och sedan blev läget väldigt spänt mellan Humla och Vinna. Tyvärr skulle jag blanda mig i vilket nog var anledningen till att de rök ihop. I tumulten som uppstod fick jag ett bett eller mera troligt lyckades jag riva mig på sprinten till klockarmbandet så att det blev ett rejält djupt men inte så stort sår i handleden. Sårtvätt, tejpning och annat innan vi kröp till kojs. Nu hade det lagt sig mellan tjejerna i alla fall tillfälligt så de intog sina vanliga platser i sängen. Humla vid kudden och Vinna vid mina fötter. Godnatt efter ca 25 timmar…