fredag, december 05, 2014

Jobba hemma och Voiths julfest

Utbildning i Jp.net på morgonen och sedan åkte jag hem för att läsa på och göra lite uträkningar inför ansvarsutredningen. Tog mera tid än jag räknade med så jag blev inte klar och inte hann jag med det andra ärendet som jag hade med mig hem heller.

Läckra isar nu. Full fart på Lillfjärden med isjakter…

2014-12-05 10.57.56

Tog kort lunch och på eftermiddagen tog jag hundarna på en långpromenad eftersom vi ju skulle bort på kvällen. Först en kortis med alla tre och sedan en långpromenad bort till Östanbräckstjärn med tjejerna. Härlig is ligger på den grunda sjön nu så det skulle vara skoj att testa långfärdsskidskorna.

2014-12-05 14.34.23

Det hann bli mörkt tills jag kom hem och då var det hög tid att börja göra sig iordning för kvällen.

Klockan 16:30 träffades vi hos EvaLotta. Hon hade dukat upp med en massa godsaker som ostar, charkprodukter, godis, pepparkakor och ädelostar. Mums! Drack dessutom god äppelglögg som jag helt klart kan rekommendera.

Klockan 18 började Voiths julfest på Stadt. God mat (a´la carte), hyffsad underhållning och trevligt sällskap.

2014-12-05 20.52.112014-12-05 21.45.412014-12-05 22.13.56

Hexatronic hade jufest på bottenvåningen så när festen var över blev det mycket folk på O´Learys

Kvällen avslutades vid 23:30 och jag var klumpig så jag lyckades glömma kvar handvätskan så vi blev tvungna att vända om med taxin. Hemma runt midnatt så rätt tidig kväll trots allt….

Inga kommentarer: