söndag, december 14, 2014

Julstädning i garaget

Japp precis som det låter så blev det städning i garaget idag. Inte för att det är jul utan med anledning av att garagedörrarna bytts ut till en bred port och då ställde vi in allt in längst in. Dessutom monterades lysrören ner så det har varit lite rörigt. Nu åkte lite grejer upp på vinden och sedan satte Henke upp hängare så att motorcykeldelarna hänger på väggen. Ordning och reda blev det så nu kan vi köpa in åtminstone en bil… Tummen upp

Blev en promenad ute på isen på sjön idag också. Ronny hade varit och borrat hål så vi kunde konstatera att isen är över en decimeter tjock.

Efter det fick tjejerna ett sök. Lika duktig som Vinna var igår, lika värdelös var hon idag. Hämtade snabbt in två dummiesar men sen på tredje skicket blev hon borta länge. Till sist kom hon in med en men sen var hon väldigt svår att skicka ut igen. Humla däremot jobbade väldigt fint. När tre dummiesar återstod ville inte Vinna gå ut och Humla hittade ingen så jag gick ut för att hämta in de sista. Hmmm Vinna hade helt klart varit i farten för inte låg de där jag lagt dem. Hon måste ha bytt en hel del. Humla hittade en och jag hittade en men sen var det tungt. Ville inte lämna någon dummies så jag litade på Humla. Gick tillbaka till platsen där jag stått och skickat och skickade ut Humla. Hon var borta ett bra tag men sen kom hon med den lilla dummiesen. Duktiga duktiga Humla!!!

Ordnade med bilderna från Peking, uppdaterade bloggen och satt sedan med hemsidan. Kommer att ta väldigt mycket tid och känns osäkert hur det kommer att bli i slutändan. Ja ja får ta en sida i taget….

Inga kommentarer: