måndag, december 08, 2014

Tandläkarskäll

Dags för tandläkarbesök igen…. Som vanligt konstateras att jag inte har några hål. Det har jag tack och lov inte haft på över 30 år. Som vanligt bannar hon mig också för att jag inte har använt tandtråd vilket resulterat i mycket tandsten. Så mycket att tandköttet tydligen blivit inflammerat. Får alltid påpekandet att jag måste använda tandtråd men denna gång var det mera eller mindre utskällning. Får väl gå och köpa de små “granarna” för tandtråd kommer inte att bli använda av mig…

På jobbfronten jobbade jag vidare med Iggesund hårdkrom. Känns som att vi närmar oss ett av de stora stegen…. Blinkar

Köpte en Tassimo-maskin i går på “Köp och sälj”. Den var jag och hämtade på lunchen.

På kvällen blev det inslagning av julklapp inför morgondagens Lilla julafton med logen. Plockade granris på promenaden med hundarna. Dekorerade en bricka med ljus så nu ska granrisdofterna spridas i huset. Bara en hyacint som saknas nu. Måste köpa en i morgon!!!

Julbonaden från farmor och farfar kom äntligen upp på skivan så nu sitter den på väggen igen.

Kopplade in kaffemaskinen och smakade av kaffet efter maten, Mumsigt!!!

Inga kommentarer: