lördag, december 13, 2014

Julklappshandling och biobesök

En härlig helg väntar. Sov rätt så dåligt i natt och eftersom jag ändå var vaken 07:30 så steg jag upp och kokade te och värmde en lussebulle och satte mig framför tvn för att se luciamorgon!!! Mysigt!!!

När Henke kom upp och vinterstudion började så packade jag upp granen. I år blir det plastgran eftersom vi inte firar jul hemma. Nästa år blir det en riktig gran igen. Klädde granen och ställde den på plats så nu är alla julgrejer framplockade.

Till frukost blev det för första gången gången i år risgrynsgröt. Julstämning på topp idag alltså!

Blev en promenad med hundarna. Passade först på att lägga ut ett sök med 12 dummiesar som tjejerna fick ta efter promenaden. Först fick Neo ta ett litet sök som han hade svårt att förstå…. Han måste nog se att man lägger ut för att han ska förstå vad som ska göras numera tror jag…. Finns ju inte lika mycket spring i benen längre annars var det ju hans styrka en gång i tiden…

Tjejerna däremot hade full koll på läget. Vinns har sån fart men ändå en nästa som är 100%-ig. Missar ingenting!!! Humla var taggad och kör på rutin. Skoj med lite arbete tyckte tjejerna!

Efter detta åkte vi ner på stan men först stannade vi till på Vij-Änglagård eller designboden som det också heter. Bor så nära men har ändå inte tagit mig dit tidigare. Idag var det mycket aktiviteter i form av tomtar, ridning, lussetåg, glögg och annat så mycket folk hade samlats. Väldigt mysigt var det! Skulle inte handla nått utan bara titta men det höll ju inte alls. Blev nästan 600kr fattigare…. Blinkar

På stan blev det några julklappsinköp och en sen lunch innan vi åkte hem. Nu återstår bara ett par julklappar å de ska nog hinnas med utan julstress…

När vi kom hem blev det lite slapp och en tur med vovvarna innan det var dags att åka ner på stan igen. Hobbit 3 väntade på bio. Lite same same kan jag väl tycka efter att ha sett filmen.

Vi hade tänkt köpa pizza på vägen hem men vi kände oss inte så hungriga så vi stannade istället till på Maxi och köpte lite plockmat i form av lite olika skinkor och ostar å så kompletterade vi tallriken med sparris, ägg, räkor och lax. Lördagslyx!

Inga kommentarer: