onsdag, december 31, 2014

Nyårsafton 2014

Dagen började på bästa tänkbara sätt. Sovmorgon till 9 å sen en lång promenad med tjejerna genom byn. Fint väder, några grader varmt. Halkigt men med broddar funkade det bra.

Efter frukost tog jag en dusch och då blev det mindre bra. Avbröt duschen för att se varför hundarna skällde. När jag kommer ut i matrummet och svänger så halkar jag och ramlar och slår mig ordentligt. Knyck i nacken, stukad och blödande hand. Gråtande ansikte

Efter lite omplåstring körde jag ner på stan en sväng och gjorde några sistaminuteninköp innan jag åkte hem och kokade kaffe och choklad. Henke hade packat en grillväska så när Gösta, Ida, Kicki och Henrik anlänt så gick vi ner till sjön och gjorde upp en eld för att grilla lite korv. Det hann precis mörkna tills vi kom hem igen.

Tog oss varsin drink och organiserade upp matlagningen. Till middag serverades i år:

Förrätt: Crème ninon (grön ärtsoppa) med löjrom och Rotari Brut Rosé både i soppan och glasen.

Varmrätt: Stekta ankbröst med appelsin och tryffelsky, potatispuré och en ljummen sallad.

Efterrätt: Glace Au Four på browniebotten

DSC_0064DSC_0069DSC_0070DSC_0072DSC_0076DSC_0078DSC_0079DSC_0081

Med matlagning och avnjutning av maten var vi färdig först klockan 23. Då flyttade vi in i vardagsrummet och tittade på Pekingkort frm till några minuter före tolvslaget då vi istället slog på tvn och inväntade nedräkningen.

Efter tolvslaget hann vi sitta och prata ytterligare en stund innan taxi ringde och meddelade att en bil var på väg.

Gott Nytt År allesammans!!!

Inga kommentarer: