lördag, februari 10, 2018

En effektiv och skön lördag

Somnade om efter att jag haft ut hundarna och gett dem mat vid 6:30. Vaknade när Henke ringde klockan 10.30. Pratade med honom och klev sedan upp och såg reprisen på Charlotte Kallas OS-lopp i Skiatlon som resulterade i guld.

Efter frukost så strök jag gardiner och bytte gardiner, kuddar och filtar i vardagsrummet så nu är det mera vårlik även om det är ordentlig vinter utanför fönstren.

När detta var gjort gick jag och tjejerna ut en långpromenad. Gick till Nordenholm och ut på Drevisfjärden. Gick sedan iland i Lunkarbo och promerade ut till Rogstavägen. Vek in på skoterleden och avslutade med att följa den runt huset. Hundarna kunde vara lösa större delen av promenaden som blev nästan 7 km. Härligt, även om det inte var sol men det var perfekt temperatur, –3 grader.

Bytte om och åkte sedan en sväng till Jysk och Rusta och när jag kom hem la jag mig i soffan och somnade en stund. När jag vaknade tog jag tjejerna på en promenad, packade sedan resväskan och avslutade med att värma middagen som idag blev smördegsinbakad oxfilé med potatisgratäng och ett glas rött. Mums!

Melodifestivalen, OS och Nyckel till frihet blev kvällens underhållning.

Inga kommentarer: