måndag, februari 05, 2018

Riktigt kylslaget!

Idag var det riktigt kallt när vi skulle åka till jobbet. –26 grader hemma och –24 när jag kom in till stan. Brrrr! 

27657831_10213381036994066_1333308348546872312_n

Anledningen till kylan hänger ihop med det klara vädret. Soligt och fint och gnistrande vackert nu med all den vita fina snön. Tack och lov blev det varmare mitt på dan så när jag var hemma på lunch var det –11 grader så jag tog med mig tjejerna på en löptur. Faktiskt går det som bäst att springa när det är runt –10 grader.

Efter jobbet hade temperaturen sjunkit till –20 igen så det blev en kylslagen promenad efter jobbet. Denna gången hängde Henke med på promenaden för nu behövdes det inte skottas tack och lov.

Till middag lagade vi anka och ugnsrostade grönsaker och nudlar. Riktigt mumsigt!

När det är så kallt ute så är det verkligen skönt att göra en brasa och få riktigt varmt i huset.

Såg nästa nya film i Beck-serien. Ytterligare två nya filmer kommer att släppas nu i vår. Skoj!

Inga kommentarer: