söndag, februari 04, 2018

Nose work kurs

Som vanligt väcker Humla oss tidigt men ibland har man tur och lyckas somna om. Ida var en sådan dag…

Väl uppe blev det förfrukost framför tvn och sedan riktigt frukost. Henke skötte än en gång skottningen medan jag gick en långpromenad med tjejerna. Även taken skottade Henke. Altantaket hade han skottat sedan tidigare men hustaket skottade han idag. Garagetaket borde klara sig och gäststugans tak har självsanerat sig och glidit av.

Till middag blev det pizza idag å så snart den var uppäten skjutsade jag hem Henke och åkte iväg på Nose work kurs. Idag var vi bara tre stycken så vi fick mycket praktikt. Vinna var duktig och visade att hon börjat fatta galoppen men jag har en inbiten apportör vilket blir ett problem. Hon apporterar gärna behållarna så det är nog det som jag få fokusera på inledningsvis parallellt som jag fokuserar på att Vinna ska sätta doften.

Inga kommentarer: