lördag, maj 25, 2013

Rallylydnadstävling gav två RLD N

Idag bar det av till Matfors för Rallylydnadstävling. Känslan var bra när jag åkte. Sista träningen gick fantastiskt bra å då körde vi ändå fortsättningsskyltar också.

Väl framme samlades Hudikgänget i form av Anna, Lina, Alexandra, Josanna, Ida och Jag. Anna och Alexandra hade redan kört fortsättning och det hade gått bra. Vinna och Humla startade rätt tätt men Humla var efteråt så jag brydde mig inte om att byta startnummer.

Vinna blev jättekonstigt när vi gjort några av skyltarna. Hon ville inte sätta sig så jag fick jobba som bara den. På backa 1-2-3 gav jag upp och gick vidare så där tappade jag 10p å sen tappade jag poäng hela vägen pga dålig samarbetsvilja såklart. 3p, 3p, 3p ja poängen drog snabbt iväg men jag trodde nog ändå att jag skulle klara mig. adSprang direkt upp med Vinna till bilen och hämtade Humla och nu var känslan en helt annan. Trodde inte på 100p men 98p räknade jag med.

2013-05-25 15.35.29

Vid prisutdelningen visade det sig att det räckte ända fram till etta platsen med 100p. Tjoho!!!! Med Vinna höll jag verkligen på att tappa allt men klarade mig med 3p när. Phu! Blev uppflyttning även för henne i dag.

Alla Hudikekipagen gjorde bra ifrån sig och klarade kvalificeringspoäng. Tjoho vad vi är bra!

2013-05-25 15.34.25

Blev en ganska lång dag men vad gör det med trevligt folk, underbart väder och fina resultat.

Hade dock ont i skallen när jag kom hem så det blev till att sätta sig på altan en stund och bara slappa, dricka vatten men hundarna behövde kyla ner sig så vi gick också ner en sväng till sjön så att de fick bada av sig.

I kväll åt vi middag på altan för det var precis lagom varmt. Blev grillat och ett glas vitt!

2013-05-25 18.08.26

Vinna låg ute på plattorna och käkade ben.. Slapp stil…

2013-05-25 19.08.31

Första middan på altan

Inga kommentarer: