tisdag, maj 14, 2013

SSRK träning

Idag efter jobbet var det dags för SSRK:s öppna träning. Eftersom Vinna fick sig en rejäl genomkörare i går så tänkte jag att Humla skulle hänga med idag. Vi höll till i Iggesund på åkrarna vid Skärnäs och på schemat stod markeringar men det blev en hel del dirigeringar också. Vi var ett hyffsat gäng förutom jag och Humla så var det Helena och Etta, Anna och Lizzie, Margareta och Leija och Ida med Hurry.

När jag kom hade de redan preparerat två dirigeringsområden men dessa visste ju inte Humla om. Jag preppade ett när jag kom. Vi körde sedan LÅNGA markeringar in i skogen, över åkrar och ett brett och djupt dike.

Humla var såååå duktig på markeringar. När det gällde dirigeringar blev det en hel del strul och kommandon men då var de extremt långa dirigeringar så i efterhand skulle jag inte skickat så långt men ville känna av. Var ju första riktigt utmanande träningen för i år. Hon frågade mycket på ut och hon ville inte ta mina vänsterkomandon så vi får nog köra lite höger/vänsterträning tror jag. Det positiva var i alla fall enormt snygga markeringar, bra fart och tyst hund.

Vi tränade på till strax före 21 så ikväll kom jag ju hem i hyffsad tid i alla fall. Fick se lite hockey även om matchen inte var så där väldigt lysande. Såg också lite från första deltävlingen i melodifestivalen men kände mig väl lite halvengagerad för båda programmen.

Inga kommentarer: