lördag, juli 13, 2013

Chatrin på Iron Maiden!!!

Det var idag det skulle hända. Natten blev väl sådär då det var väldigt varmt på rummet och när vi slutligen steg upp så kunde vi konstatera att ventilationsanläggningen stannat under natten så luften var väldigt dålig! Frukosten var dock helt ok så sen var man ju pigg och glad igen…

Idag väntade shopping och en tidig middag för att sedan åka ut till Friends Arena.

Shoppingen bestod idag av två klänningar. Den första en sommarvardagsklänning som inköptes precis i rätt tid för sen gick min skjorta sönder så när jag provade klänning nummer två (en bröllopsklänning) så fick jag ta på mig min vardagsklänning efteråt… Såå nöjd med min klänning till bröllopet nästa helg. Tack Eva-Lotta för att du hittade den åt mig!

Blev ingen lunch idag då vi ätit sen frukost och sedan skulle äta tidig middag. En glass och en kaffe hann vi dock med och sedan även en timmas vila innan middagen som intogs på en innergård. Personligen åt jag en oxfilépasta medan Henke åt en köttbit och pommes och Micke och Eva-Lotta åt ceasarsallad.

2013-07-13 15.50.05  2013-07-13 15.57.04

Tyvärr gjorde sig gårdagens middag sig till känna för min del lagom efter middagen intagits. Resten av kvällen blev en orgie av toalettbesök och sånt är INTE skoj när man ska åka tunnelbana… Gå en okänd sträcka till Friends Arena och sedan sitta på en Arena med 57.000 åskådare. Tack och lov gick det bra trots allt!!! Grymt imponerad av att jag inte en enda gång var tvungen att stå i kö och hela tiden kunde gå på fräscha toaletter… Phu!!!

Friends Arena var en imponerande arena och även om musikstilen inte var den optimala så var det ändå en upplevelse att få ha varit där och musiken var överraskande bra både Sabaton och Iron Maiden.

2013-07-13 18.28.05 2013-07-13 19.25.162013-07-13 20.29.042013-07-13 21.14.432013-07-13 21.26.302013-07-13 21.38.562013-07-13 21.43.55

Efter konserten väntade en promenad till tunnelbanestationen och tack och lov fick vi sittplatser på första pendeln så vi var snabbt tillbaka i stan igen. Där väntade lite mat på Max och sedan var vi faktiskt så tråkiga att vi gick till hotellet. Eva-Lotta hade haft lite ont i skallen under dagen och jag hade ju magåkomma vilket också Henke och Micke känt av lite gran tidigare under dagen. Isäng var vi altså redan vid 01-tiden och tack och lov så funkade ventilationen på rummen igen.

Inga kommentarer: