tisdag, juli 30, 2013

Heldagsträning

Ida drog ihop ett gäng som åkte till Harmånger och tränade idag. Det blev jag och Vinna, Jag och Humla, Ida och Speeden, och Ida och Harry samt Anna och Lizzie och Maggan och ? Blev en heldagsträning med långa dirigeringar. Jag började med en 70 meters dirigering med Vinna som hon sett lades ut i ett område. Dirigeringen gick diagonalt över en tänkt med ett mindre dike. Först fick hon en markering med Apportkastaren. Även den ca 70 meter. Hon fick inte ta markeringen utan först fick hon ta dirigeringen. Det funkade fint, så även markeringen. Duktig Vinna. Testade att skicka till området på 120m avstånd också men det blev för svårt. Gick diagonalt över en täkt med två diken och även om jag skickat till området en gång och hon såg att vi la ut dummiesar så funkade det inte.

2013-07-30 14.05.12-1 2013-07-30 14.05.17-12013-07-30 14.05.17-22013-07-30 14.05.17-3 2013-07-30 14.05.18

Resten av träningen blev det markeringar över en djup å. Första gången vågade hon inte få över så då fick Maggans hund ta den istället. Snopet sa Vinna. Gjorde om och det blev samma resultat denna gång. Men se efter två gånger så var det läge att ta sig över den där branten och den där F-bannade ån sa Vinna och hämtade markeringen. Funkade även två gånger till! Duktig modig lilla Vinna!!!

Humla fick markeringar över ån och sedan dirigeringar till ett område 300 (!!!) m bort diagonalt över tre täkter med små diken emellan. Herre jösses! Jag såg minsann min gamla duktiga Humla komma tillbaka igen. Hoppas hoppa! Lite gnäll var det fortfarande men vi kan ju inte gå från 100 till 0, huvudsaken att vi går åt rätt håll!

Efter träningen blev det en snabbfika hos Ida och sen när jag kom hem åkte vi och hälsade på Katarina och Jonas.

Vi kom inte hem förrän efter 21 och då började vi med middag. Lagom tills det är dags att börja jobba har vi vänt på dygnet rejäl och intog idag middag klockan 22:30!!!!

Inga kommentarer: