torsdag, februari 05, 2015

Vackert väder

Eftersom Henke var hemma länge idag på morgonen då han ska åka till fjällen idag så skippade jag att åka hem på lunch och slutade istället tidigt. Stannade till på Öster och åkte 6km skidor och direkt när jag kom hem tog jag med alla hundarna på en promenad på 5km genom byn. Neo hängde med riktigt bra hela promenaden men såklart blev det lite långsammare än om han inte varit med.

Efter en skön dusch så åkte jag till Totohallen för att träna med Anna. Idag var fokus Rutan, fjärrdirigering och fotgående med extern belöning för Vinna. Hon var riktigt duktig men för att gå henne närmare mig i fotgående så har jag istället fått en hund som plogar så vi ska jobba med extern belöning för att försöka räta upp henne. Fjärren och rutan sitter dock fint för det mesta nu eller vad tycks?

Vinna fjärrdirigering
Vinna rutan

Humla fick köra fjärrdirigering, rutan och vittringsapportering med glasburkar och det är hon duktig på nu….

Kom inte hem förrän efter 20 å då blev det middag och lite tv-titt innan jag kröp till kojs.

Inga kommentarer: