torsdag, februari 04, 2016

Humla på operationsbordet

Så var det dags att åka med Humla till veterinären för att bli av med de fyra tumörerna som likt svampar poppat upp i juvrerna på Humla under det senaste året. Lämnade in henne i Delsbo klockan 10 och åkte sedan runt och gjorde inspektioner i Bjuråker och Delsbo under hela dagen.

2016-02-04 10.07.57

Lunchade på Svanbacken strandhotell och passade då på att ta en promenad i omgivningen och ute på Rångsjön tillsammans med Vinna. Hittade till och med en skogsdunge med barmark som jag bara var tvungen att gå in i . Vinna fick dessutom ta några linjetag där ute på isen.

Klockan 14:30 åkte jag tillbaka till kliniken och möttes där av en pigg Humla med tratt. Jag var helt säker på att hon inte skulle ha tratt. Humla är så ynklig om det är nått som är obehagligt så jag trodde knappt att hon skulle kunna gå och att ha tratt! Då trodde jag inte att hon skulle kunna röra sig men nog tusan kunde hon det. Sprang helt oberört in i hyllor, mina ben och dörröppningar. Jag hade dock köpt en body för att hon ska slippa ha tratt. Känns skönt när man har två hundar.

Åkte tillbaka till stan och diarieförde dagens åtta inspektioner innan jag gjorde kväll.

En snabb promenad när vi kom hem och sedan lite fix och iväg igen. Avtackning av räddningschef Lennart Juhlin som går i pension nu. Trerätters middag på parkhyddan och trevligt sällskap vid bordet. Mycket trevligt!

Natten blev mindre trevlig. Henke tog minst halva sängen och sedan samsades jag, Vinna och Humla på den andra knappa halvan. Somnade 01.30 och vaknade 04:30 då Humla började gnälla så efter det så blev det inte någon mer sömn efter det.

Inga kommentarer: