söndag, februari 21, 2016

Vilket underbart vårvinterväder

Steg upp klockan 8 och såg nyhetsmorgon, kollade lite dator bla satt jag och såg en massa BPH vilket var väldigt intressant. Hundarna njöt på gården.

DSC_0130

Efter en sen frukost tog jag och Henke en promenad. Först ner på sjön där en jaktkompis satt och pimplade. Gick sedan skoterspår längst bort till byn och tog vägen tillbaka.

När vi kom hem stannade jag ute och skottade och då kom Anna då vi skulle träna. Första riktigt vinterträningen för i år. Först Vinna och Mossa och sedan Humla och Lizzie. Å vädret var helt underbart!

Gick rätt bra efter förutsättningarna. Vinna är lite seg efter löpet och dessutom så tror jag inte konditionen är på topp. Vi måste öka tempot både jag och Vinna tror jag. Vi rör oss en hel del men måste nog börja springa/åka skidor/cykla så att tempot ökar också.

Fokus på dirigering idag. Linjetag, stopp och högerskick. Dessutom måste vi fokusera på stadgan vid stopp. Om hon inte får nått nytt kommando snabbt så tar hon tag i det hela själv och gör det hon tror att hon ska göra. Måste testa en grej nästa träning känner jag. Att när jag blåser stopp direkt intagit den position jag ska ha för nästa kommando. Gillar inte den grejen egentligen men det kan hända att den passar Vinna så det är värt att försöka.

Blev även årets första viltträning då jag tinat en trut, en knipa, en kråka och en kanin. Vilthanteringen var oklanderlig Red heart

DSC_0139DSC_0145DSC_0146DSC_0150DSC_0152DSC_0160DSC_0166DSC_0170DSC_0174DSC_0177DSC_0182DSC_0186DSC_0211DSC_0218DSC_0222DSC_0225DSC_0230

Som paus i träningen kom Askur och Wille på skoter. Bjöd på fika och passade på att njuta av vädret. Tror Wille är världens coolaste kille!

DSC_0193DSC_0195DSC_0199

Stannade ute efter träningen och skottade gården. När jag gick in hade jag varit ute i 5 timmar. Härligt!!!

Efter en sån härlig dag så får man ta det lugnt på kvällen… Winking smile

Inga kommentarer: