torsdag, april 13, 2017

Till Enånger för att fira påsk

Idag blev en intensiv dag så det är tur att jag äntligen sov djup och nästan fem timmar i ett sträck. Ni ska bara veta hur härligt det är!

Piggare än vanligt orkade jag jobba på och fick massor gjort på jobbet trots att jag gick och handlade och fixade räkmakor till personalen på kontoret idag när det var sista arbetsdagen före påsk.

När jag kom hem blev det en promenad med tjejerna, lunch och sedan sov jag en stund.

När Henke kom hem packade vi och åkte iväg till Enånger. Väl där gick jag och Birgitta och Klara en promenad med tjejerna. Vi gick upp till bergtäkten där isen nu försvunnit så Vinna gick i och kände på badtemperaturen.

2017-04-13 18.02.352017-04-13 18.02.482017-04-13 18.02.502017-04-13 18.04.40

Gick sedan över hygget hem samt gick en sväng ner till bäcken för att se när de grävt ur den och breddat den. Det kommer verkligen att bli superbra!

När vi kom tillbaka så hade Henke och Lasse börjat med middagen och Jonas som cyklade ut hade hunnit duscha.

Förberedde räk och laxtårta till förrätt sedan blev det grillad fläskytterfilé och potatisgratäng. Till efterrätt blev det chokladkaka med jordgubbar och vispgrädde.

2017-04-13 19.01.21

Vi avslutade kvällen framför tvn och Notting Hill.

Inga kommentarer: