måndag, april 10, 2017

Tillbaka till jobbet

Har fortfarande hosta och är förkyld men nu rör det i alla fall på sig när jag hostar så idag gick jag tillbaka till jobbet. Hann med riktigt mycket och med undantag från första timmen så kändes det helt ok att vara på jobbet.

Gick en promenad direkt när jag kom hem vid lunch och sedan käkade jag. Tanken var att jag sedan skulle uppdatera hemsidan/bloggen men jag var helt slut så jag somnade och vaknade inte förrän vid 15. Då blev det lite kaffe och sedan bytte jag om och tog med hundarna till skjutbanan för lite hundträning.

Vinna fick dubbelmarkeringar och dirigeringar och var superduktig. Dock blev det en knallning så då fick hon sitta och skämmas i bilen lite medan jag tog med Humla ut. Hon fick dirigeringar och passivitetsträning.

Vi avslutade med ett sök i snårig terräng. Då fick både Vinna och Humla vara med. Humla fick ligga passiv medan vi turades om att skicka hund. När det bara var en enda dummie kvar så fick Humla ta in den. Nöjd med träningen idag!

Till middag blev det tacorester och sedan slappade vi framför tvn innan det var dags att krypa till kojs vid 22:30.

Inga kommentarer: