torsdag, april 13, 2023

Skitväder

 Idag var det ett riktigt skitväder. Regn, blåst och kallt.

På förmiddagen var jag på plats på Håstaängsgård. Från klockan 10 blev det möte och Västra hamnen och det nya området som ska byggas i Hudiksvall. 

Till lunch åkte jag hem till tjejerna. Då blev det softshellbyxor och stövlar på liksom fordrad regnkappa och regnhatt för att genomföra en kort lunchpromenad. Gick vid Härbret och ner mot ån men det var ett misstag då det periodvis var rätt djup snö som nu är mjuk så både jag och hundarna sjönk ner i den.

Efter lunchmaten satt jag hemma och jobbade fram till klockan 16:30 då Henke kom hem. Han promenerade med Vinna medan jag tog en 5km löprunda med Esset. 

På kvällen lagade vi Kantarellrisotto med västerbottenost till middag. 

Inga kommentarer: