torsdag, april 20, 2023

Sommarvärme och mera viltträning

 Äntligen sommarvärme och årspremiär för shorts!

Började dock dagen på plats på jobbet. Henke åkte hem på lunch till tjejerna och jag tog en kort lunch där vi kunde sitta ute och käka. På förmiddagen blev det ytterligare röj i arkivet. Det är nära flytt nu...

Eftersom det var så fint väder idag så kände jag att jag skulle flexa ut lite tidigare så vid eftermiddagsfikat åkte jag hem.


Började med lite kaffe på baksidan. Trots värmen så har vi som synes en hel del snö kvar på vår gård.

När man sedan går genom byn, vi snackar några 100 m bort så är vårtecknen betydligt fler.


Härligt att kunna promenera med hundarna i shorts och t-shirt.

Vinna var väldigt seg idag. Hade tydligen varit seg redan i morse och det var lika nu på eftermiddagen. Gårdagens lunka-gå promenad på 7 km var nog lite tuff för henne.

Skurade toaletterna när jag kom hem efter promenaden och när sedan Henke kom hem så tog jag med vilten ner till sjön och körde lite träning idag igen. Gäller att passa på när man ändå tinat vilt. Esset var precis lika duktig idag och idag slapp hon bada även om en and på söket låg ute i vattnet men bara på platsdjup.









Efter träningen blev det middag. För första gången i år intogs middagen ute på altanen på baksidan. Den bestod av pitabröd med sallad och kebab.

Efter maten kom Lasse och Birgitta på besök och fikade. Tror inte vi träffats på nästan 2 månader.

Såg lite hockey Skellefteå-Växjö men somnade mellan perioderna.

Inga kommentarer: