måndag, januari 08, 2024

Årets första oxvecka

 Ja men då är det väl bara att hugga i.... Nu väntar den första av totalt 11 veckor utan någon ledighet.

Men... Den här veckan kan också komma att avslutas lite speciellt. Vi får väl se.... 😉

På förmiddagen var jag ute på en inspektion och på lunchen åkte jag hem till tjejerna och gick en promenad efter skoterleden. 

Efter jobbet gick jag efter skoterleden bort till andra änden av byn. Skoterspåren är hårda och fina att gå i nu så då är det lättare att gå rundor istället för fram och tillbaka efter vägen.

Medan jag promenerade med hundarna så skottade Henke fortsatt tak. Jag hakade på och skottade av nocken på hustaket samt gäststugans tak.

Tanken var att koka en soppa till middag men efter allt hårt jobb så kom vi inte in förrän vid 20-tiden och då orkade vi inte med att ställa oss och laga mat utan stekte istället på varsin hamburgare istället.

Inga kommentarer: