tisdag, januari 09, 2024

Veterinärbesök och inspektioner

 Åkte till jobbet som vanligt men hämtade bara lite grejer innan jag åkte vidare mot Delsbo. Hundarna var med så jag körde egen privat bil då Vinnas pingisbollsstora knöl i ett juver ev. skulle opereras bort. Knölen upptäcktes i början av december och måste ha kommit fort. Tyvärr blev veterinären sjuk vid det planerade besöket då och sedan var vi bortresta så vid nyår hade knölen blivit större, vätskade lite och det såg ut som att det blivit lite som en sårskorpa på den. Bokade därför besök för ev. operation men när det nu var dags så har knölen minskat. Anna undersökte den och tror att det blivit en inflammation. Inledningsvis kommer vi därför att behandla inflammationen och se om knölen minskar mha det. Skönt att i alla fall för stunden slippa operation. Min älskade lilla Fighter! 💓💓💓

Jag hade förberett inspektioner då jag trodde att jag skulle behöva spendera många timmar i Delsbo i avvaktan på att få hämta Vinna men så blev det ju inte nu. Genomförde dock fem inspektioner innan jag åkte tillbaka mot Hudik. Stannade och jobbade hemifrån de sista timmarna som var kvar på arbetsdagen.

Även ikväll blev det skottning för Henke medan jag promenerade med tjejerna.

Inga kommentarer: