onsdag, augusti 13, 2008

Humla i tratt och artikeln gav resultat

Humla tycker det är riktigt jobbigt i tratt och kunde inte sova i natt så vid 02:30 ledsnade jag på att ha henne stående pipandes vid sängen så jag tog av tratten. Då la hon sig mellan oss i sängen och vi fick alla LITE sömn i alla fall.

När vi vaknade och hämtade tidingen blev det lite av en chock. Halva framsidan och en helsida i tidningen men totalt 4 bilder på mig och Humla. 06:45 ringde sedan telefonen och jag hade precis läst klart artikeln. Det var ägaren till den andra hunden som var enormt förtvivlad. En pensionär med en Softcoated Wheaten Terrier (Lasse och Birgitta hade rätt!) som såklart ville ta sitt ansvar och betala för de skador deras hund åsamkat Humla. Den hade inte varit lös utan när den stannade och nosade och ägaren drog i kopplet så åkte halsbandet över huvudet och den smet. Det var en omplaceringshund som de inte visste hur de skulle göra med nu. För min del får de gärna ha kvar sin hund om den är snäll i övrigt men såklart ska den ju hållas kopplat och han hade dragit åt halsbandet efter det inträffade. Han ville omedelbart sätta in pengar på mitt konto så att jag skulle slippa ligga ute med pengar så det hela löste sig riktigt bra. Nu hoppas jag bara att Humla snabbt blir helt återställd och inte får några men av det inträffade...

Vet inte om ni kommer åt att läsa artikeln men den finns på http://www.ht.se/

Inga kommentarer: