söndag, augusti 03, 2008

Utställning

Dagen bjöd på utställning. Eftersom Humla inte skulle ställas förrän lite senare så städade jag "mitt rum" och diskade samt packade ihop alla mina grejer, dammsög storstugan lite snabbt och flyttade upp stolar på bordet innan jag åkte ner till ringen. Tänkte hinna upp och städa mera senare men så blev det inte utan Annette hann städa resten.

Annette ställde Chiffer i valpklass 1 och placerade sig som 5 bästa hane med HP och fin kritik. Här kommer lite bilder på den lilla snyggingen prick 6 månader gammal.



Camilla ställde Maja som tycärr inte gick vidare då pälsen var lite väl lockig och domaren nog ansåg henne lite stor. Chansa däremot fick fin kritik men blev oplacerad i valpklass 1. Här kommer några bilder på chansa, syster till Chiffer ovan och halvsyster till Humla.



Humla ställdes i championklass, hon skötte sig som vanligt fint och fick HP men blev oplacerad. Det resultatet är jag kanonnöjd med eftersom Humla ännu inte fått tillbaka pälsen och dessutom badade varjedag de sista 2 veckorna så den är verkligen inte av bästa kondition. Dömde championklass gjorde Bertil Lundgren.



I slutet av dagen skulle Humla in i ringen igen för att tävla om titteln året tollarmästare. Tyvärr kom regnet och med det åskan så det blev en lite tråkig, panikartad, lite otäck och mycket blöt avslutning på årets tollarspecial. Hundarna rangordnades på löpande band och sedan stog Katrin med Kuta som segrare. Stort grattis!!! Humla plockade ytterligare 2 placeringar och placerade sig som 5 totalt med samma poäng som 4:an och totalt 3:a av de svenska hundarna. Min duktiga lilla Humla!!!

Jag och Humla kastade oss in i bilen och bytte om innan vi åkte hemmåt. Trodde jag skulle få soppa-torsk före Gävle då tanklampan började lysa precis när vi passerat Uppsala och sedan finns ju inten tankplats förrän i Gävle. Jag klarade mig dock på håret så efter att jag tankat så stannade jag och åt på Max innan resan fortsatte. Väl hemma blev det en snabb uppackning, en dusch och sedan däckade jag i soffan klockan 22:00 totalt utpumpad.

Inga kommentarer: