fredag, januari 13, 2023

Året före jämt firande.

 Så var man ett år äldre igen men först nästa år som det blir jämna år.... Hade unnat mig en ledig dag men Henke åkte till jobbet tidigt på morgonen och jag var vaken så jag satte mig och förberedde två större utskicka som jag alltid brukar genomföra i början av året. Blev totalt 3,5 timmes jobb fram till klockan 10 då det blev frukost.

Jag är inte som andra... Eftersom jag varit så besviken på att inte ha kunnat springa sedan 30 november, nästan 2 månader utan löpning efter att ha sprungit 3 ggr/vecka i 47 veckor i sträck, så bestämde jag mig för att unna mig en löptur på m in födelsedag. Det är halkigt och jag har ont i hälen men tänker att om jag lär mig springa bara på främre delarna av foten så kanske det funkar. Det förutsätter dock att jag verkligen tänker på hur jag sätter ner fötterna varje steg. En kort och lugn löprunda kan Vinna också hänga med på så jag tog med bägge tjejerna och drog iväg. Funkade fint, sprang lugnt, blev några stopp men genomförde en längre rundan är jag tänkt då det blev 5 km. Härligt!!!

Efter det gjorde jag dessutom ett 20 minuters träningspass inne innan det blev en dusch och lite lunch samtidigt som Henke kom hem. 

Såg lite skidskytte och gjorde sedan lite koppar med räkröra och drack ett glas vin. Lite firande ska man ju ändå ha. även fast man fyller ojämnt.

Lite slapp i soffan och sedan och promenad genom byn på eftermiddagen före vi skulle börja med middagen. Årets födelsedagsmiddag bestod av:

Förrätt: Löjromstoast med cremefraische, schalottenlök och citron


Varmrätt: Variant på sjötunga walewska men med rödspätta och kräftstjärtar istället för sjötunga och hummer.

Efterrrätten bestod av något som kallas Himmelsk dessert

Blev ju en rätt bra födelsedag trots allt. 

Kvällen avslutades med lite packning inför morgondagens kalasresa. :-)

Inga kommentarer: