söndag, januari 15, 2023

Drömtröjan är färdig

 Uppstigning vid 8-tiden. Skönt att vara pigg och fräsch efter en trevlig kväll.

Startade lite lugnt och sedan blev det "hotellfrukost" innan det var dags för oss att bege oss hemåt. 

Jag har drömt om en stickad tröja med tassar men det tog väldigt lång tid att få tag i garnet. Jag beställde det i mars 2022 och fick hem det först julveckan i december. Skickade det direkt vidare till Johanna och då gick det fort. Idag fick jag ta på mig den för första gången. Visst är den fin? 😍

Vid 11-tiden begav vi oss hemåt men stannade till en kort stund i Valbo för att titta lite men blev ingen shopping den här gången. 

Vid 13:30 anlände vi till Enånger där det blev fika och upphämtning av hundarnan.

Väl hemma fick Henke skotta altantaket och röjja all snö som rasat från garagetaket medan jag gick en promenad genom byn.

Till middag blev det hämtpizza och sedan var vi rätt slöa i soffan resten av kvällen. Nu väntar årets första hela arbetsvecka.

Inga kommentarer: