fredag, januari 27, 2023

Premiärtur på långfärdsskridskor

 Idag började vi dagen med kaffe framför nyhetsmorgon innan vi lagade varma mackor till frukost. 

Efter det så blev det en promenad genom byn och efter skoterleden ute på täkterna. Tjejerna fick köra lite långa linjetag efter skoterspåret.

Efter promenaden åkte vi en tur till Forsa då vi bokat fläskfilé och daimsemlor som Ica hade erbjudanden på.

På vägen hem stannade vi till och åt lunch på Pk:s eftersom jag inte tidigare varit där.

Väl hemma lämnade vi varorna och åkte sedan till Lunkarbo där vi gick ner till isen vid badstranden. För första gången skulle vi testa att verkligen åka längfärdsskridkor.


De första 10 minuterna spände jag mig mycket och fick rejält ont i benhinnorna men sen slappnade jag av mera och mera och på slutet gick det riktigt bra. Blev en jättehäftig tur som jag absolut vill göra om fler gånger nu när vi för en gångs skull har så fina isar.

När vi kom hem så blev det lunch och de goda Daim-semlorna.

Vid 17-tiden blev det rastning av hundarna och sedan åkte vi ner på stan för att gå på bio med Voiths personalklubb. A man Called Otto som faktiskt var riktigt sevärd.

På vägen hem köpte vi Kinamat och sedan väntade Sveriges semifinalmatch mot Spanien som Sverige dock förlorade stort. Vilken härlig ledig dag vi haft!

Inga kommentarer: