söndag, januari 22, 2023

En dag på isen och viltträning

 Superfint väder idag även om det var lite kallt, -15 grader.

Efter frukost och tv-titt tog vi en promenad till Lunkarbo och promenerade ut på Isen på Drevisfjärden. Trots kylan var det såå härligt!








Hade tinat vilt för att träna idag men då det var så kallt så blev det inte träning med gänget. I den lilla skogen vid vägen är det i stort sett snöfritt så körde några dirigeringar och ett sök på egen hand med viltet jag tinat. Först en gång och sen kom jag på att jag skulle filma. La ut ett nytt sök och skickade Esset och filmade det hela, trodde jag... Men jag hade kommit åt stoppknappen så det var bara skicket som kom med och de upptäckte jag när alla vilt var inne. Nytt försök, för tredje gången la jag ut söket och den här gången lyckade jag också stoppa inspelningen men upptäckte det så att jag fick med de mesta av söket i alla fall. Hur som helst så blev ju viltet välanvända och Esset fick jobba på bra.






Efter detta blev det en ny brasa inne medan vi tittade på skidor och skidskytte.

Till middag blev Boeuf Bourguignon och dessutom tinade jag och torkade lever till hundträningen.

Innan middag tog jag med tjejerna på en promenad efter skoterleden som nu är stenhård och jättefin att promenera efter.

Inga kommentarer: