fredag, december 01, 2023

Fortsatt snöstök

 Det fortsätter att vara stökigt pga all snö som kommer. Idag när både jag och Henke åkte genom byn för att åka till jobbet blev vi tvungna att backa då traktorn som sköter plogningen kört i diket på ett sätt som gjorde att skopan blockerade vägen. Tredje dagen i rad som nån är av vägen efter vår lilla byaväg.

Annars var det lugnade när det gäller snöandet idag och vi slapp faktiskt skotta innan jobbet idag.

Jag var på plats på Kattvikskajen på förmiddagen men gjorde de sista timmarna hemma. Dock med magknip så blev till att ligga och slappa framför skidorna när jag jobbat klart.

När Henke kom hem fick vi för första gången på nästan två veckor tillsammans med hundarna genom byn. 

Skjutsade sedan ner Henke på stan då de skulle ha avtackning av en kollega som slutar till veckan. Tankade bilen och handlade lite på vägen hem. 

Till middag blev det Quesadillas och eftersom de sålde Napoleonbakelser när jag var och handlade så blev det även en sådan.

Vid midnatt hämtade jag Henke och då kunde jag smaka på första luckan i adventskalendern.



 

Inga kommentarer: