tisdag, december 05, 2023

Julbak

 På plats på jobbet hela dagen idag. Eftersom vi firade Kenneth som fyllt 60 år i går så hängde jag med ut och käkade på lunchen och sen åkte jag hem till tjejerna och tog en promenad genom byn. Bitande kallt idag och det bet ordentligt i operationskinden då det inte finns så mycket underhudsfett kvar där. Måste nog skaffa mig en balaklava om det ska fortsätta vara så här kallt.

Efter jobbet blev det en promenad genom Nordenholm och sen satte jag en saffransdeg för jäsning medan Henke fixade middagen. Efter maten bakade jag lussekatter och saffransgifflar med vit choklad och gräddningen gjordes samtidigt som vi såg Sveriges handbollsmatch mot Kroatien i damernas handbolls VM. Sverige vann!


När handbollen var slut och baket packat och infruset så gick jag och la mig och somnade innan jag lagt ner huvudet på kudden tror jag. Vaknade inte förrän jag hörde att Henke stod i duschen nästa morgon. Skönt!

Inga kommentarer: