torsdag, januari 21, 2016

Årets första skidtur

Full fart på jobbet. Har en massa jobbiga ärenden nu för tiden så idag var jag ordentligt upprörd över folk som ska tycka och tycka och diskutera saker som egentligen inte berör dem. Tar massor med tid å inte leder det någon stans. Jaja vissa dagar blir väl så. Tur i alla fall att det händer sällan.

Efter jobbet skulle Henke iväg på loge så då passade jag på att ta fram skidorna för första gången. Kände att en skidtur nog skulle göra gott ikväll. Sagt och gjort!  En tur med tjejerna efter skoterleden genom byn. Jag är ringrostig och det är väl hundanra också. Humla lyckades falla ner från bron när vi passerade ån. Bara att knäppa lös stavar, skidor och hundar då linan fastnade mellan spjälerna så hon inte kunde komma upp. Nåväl efter det så fick de väldigt väldigt bra. De ligger inte i och drar men de håller sig framför mig med sträckt lina så efter skoterspår är jag fullt nöjd med det. Kul var det!

När jag kom hem blev det matlagning, cheddarlasagne på Aubergine och tacoköttfärs. Blev en god middag och flera lunchlådor. Bra bra!

Blev lite frusen på kvällen så jag gjorde faktiskt en smaskig men svag Irish Coffe vilket blev vändningen. Efter det var jag var så efter det sov jag som en liten gris. Länge sedan jag sov så gott utan att vakna en enda gång. Härligt!

Inga kommentarer: