lördag, januari 30, 2016

Inofficiell utställning i Timrå

Uppstigning klockan 07:00 och blev sedan upphämtad av Anna och sen hämtade vi Frida innan vi åkte ut på E4an mot Timrå. Intog en frukostsmoothie i bilen och en stor kopp kaffe.

Utställningen var på Timrå Skidstadion och det visade sig vara en riktigt fin anläggning. Normalt brukar det vara så kallt i ridhus men inte här inte. Trångt blir det alltid men det funkade väldigt bra. Vinna är en ängel att ha med på den här typen av tillställningar.

Inte för att jag brukar tycka att det är så skoj med utställning men det är alltid roligt om det går bra.Hur som helst så var det Patric Ragnarsson som dömde och jag tycker han är duktig på exterör så då tänkte jag att det kunde vara lämpligt att åka på en inofficiell utställning då flera i träningsgänget skulle dit. Förutom Anna så var Göran och Zenitha med.

Det gick väldigt bra för alla hundarna som fick fina kritiker. Vinna fick Hp och blev senare BIM. Hade det inte varit för hennes långa rygg.så hade hon blivit BIR men det är inte mycket man kan göra åt längden på hennes rygg. Han uttryckte det så roligt när han sa att när man ser en så fin hund med så många fina egenskaper så måste man ibland blunda för det uppenbara men jag hade önskat att hon var två kotlettrader kortare. Hehe

Här kommer bilder från dagen. Jag och Vinna, Anna och Mossa, Zenita och Jazza och Selma och Frida och coolingen Moss.

DSC_1046b

Ni ser själva vad glad Patric blev när han fick se Vinna. Red heartRed heartRed heart

DSC_1073bDSC_1082bDSC_1090bDSC_1091bDSC_1097bcDSC_1099b

Vinnas kritik blev:

“Fyra årig tik. Aningen långsträckt, välformat feminint huvud, vackra ögon, välplacerade öron. Bra bett. Fint uttryck, bar hals och överlinje. Välformad bröstkorg, en tanke lång i längden. Harmoniska vinklar fram och bak, härlig lårbredd och låga fina hasor. Nyttjar svansen väl, bra päls och färg och vita tecken. Rör sig med bra stil och steg. Härligt temperament. Välpresenterad”

Vinna skötte sig alldeles utmärkt och svängde på svansen hela tiden och visade tänderna med glädje. Livet leker för den här va? Frågade Patric.

DSC_1004bDSC_1018bDSC_1024bDSC_1033bDSC_1035b

DSC_1059bDSC_1062bDSC_1064b

Klockan 15 var vi hemma. Då gick jag och Henke en promenad genom byn och sedan åt vi en enkel förrätt med avokado och räkor innan vi hoppade ner i baljan och bara njöt. Till middag blev det fläskfilégryta men broccoli.

Jag somnade redan vid 21:30 tiden och vaknade kl. 23 men fruktansvärd huvudvärk så det var bara att ta en tablett, lägga kylmask runt huvudet och försöka somna om. Tack och lov så gick det bra så jag sov länge då jag inte steg upp förrän efter 8.

Inga kommentarer: