lördag, augusti 13, 2016

120 hundar i Ruta 3 Nkl

Uppstigning klockan 05:45. Lätt regn under hundrastningen. Städade ur stugan och åkte sedan till Nordvik för frukost och sedan ut till provplatsen klockan 07:00. Klockan 8 kom hundarna och då rullade allt på väldigt bra.

Det blev ett uppehåll på en timma vid 10:30 innan startgrupp två kom. Passade då på att rusa upp till mina hundar och rasta dem.

Bilden tagen från Facebook där jag taggats i Lena Hägglunds bild.

flatmästerskapet

Startgrupp två kom sedan och då rullade allt på bra igen. Vi var färdiga redan vid 14-tiden och då hade runt 120 hundar passerat i rutan.

Drev runt och tittade lite på grejer till försäljning och lyssnade sedan på sammanställningen å vilka som gick till final innan jag åkte hemåt strax efter klockan 17.

Innan jag åkte hem så hämtade jag pizza som vi åt till middag. Kollade på skeetskyttet där det blev ytterligare en OS-silvermedalj till Sverige men sedan somnade jag i soffan vid 21-22-tiden . Sov riktigt skönt även efter att jag flyttat mig till sängen. Var sååå trött!

Inga kommentarer: