tisdag, augusti 09, 2016

Årets första höstträning

Idag efter jobbet så träffades vi ute på Stensön för att träna. Alla träningskompisar ska upp på Flatmästerskapet å jag ska döma så vi körde ett genrep.

Humla fick också komma ut men hon har det jobbigt. Låter en hel del och har väldigt svårt för markeringar men OJ vad hon tycker att det är skoj. Jag hoppas verkligen att hon får komma iväg på mycket jakter i år för vem vet, det kanske blir det sista året som hon orkar med det och klarar av det kalla vattnet.

Vinna blev het då hon fick sitta i bilen och ladda. Visade stadga och lugn på första dubbelmarkeringen och vilken fart hon hade sedan. Första svepte hon in men på andra gick det nog lite väl fort för då fladdrade hon runt en del.

På den andra stationen däremot försökte hon knalla å det var en enkelmarkering. Den gjorde vi om å då gick det bra.

Dirigeringen utförde hon fantastiskt bra. Hon är verkligen duktig på att gå rakt. Kanske kan följa upp Humlas paradgren men de är rätt olika. Humla är försiktig och stämmer av att hon gör rätt och lyder min mista vink men frågar istället lite väl mycket. Vinna gå ut väldigt bra så för det mesta behöver jag inte dirigera så mycket men OM jag måste dirigera så är hon inte lika distinkt och lydig som Humla men det kanske kommer bara vi jobbar på. Kul var det i alla fall att träna igen och trevligt hade vi det i skogen. Kom hem först 20:30 så det blev lite sen middag.

Såg OS och blev sittande tills handbollen började å det var så spännande att jag inte kunde sluta se. När matchen var slut blev det dock förlust med ett ynka mål. Å då var det bara en halvtimma innan Sara Sjöström skulle simma final så då såg jag vidare och slog inte av tvn förrät 03:30. Somnade kanske vid 0,:45 och klockan ringde sedan 05:50. Kommer att bli en jobbig dag tror jag.

Inga kommentarer: