tisdag, maj 02, 2017

Äntligen värme!

Träningen igår eftermiddag gav en föraning om den värme som skulle komma idag. Härligt!

Direkt efter jobbet åkte jag hem och käkade lunch innan jag tog med tjejerna på en promenad. Tog med 4 dummiesar och vi hamnade efter en stund nere vid sjön. Kastade ut alla fyra. Skickade Humla på den första och sedan fick Vinna ta in tre på raken. Gjorde om övningen och då fick Humla ta in den första och den sista. Jätteduktiga tjejer. Lugna, tysta och snygga apporteringar. Matte i gympadojor lyckades dock gå alldeles för långt ut i vassen så det chippade fint om skorna när vi gick hem.

Efter lite vila så åkte jag och hämtade Henke på jobbet och när vi kom hem körde jag lite snabba gripanden på and ute på gården. Hundarna fick sig sedan en långpromenad. Guud vad härligt att vara ute när man inte behöver jacka och en massa annat. Härligt! +17 grader var det i Hudik idag.

På kvällen fick jag som vanligt ont i skallen så jag låg och vilade en stund i soffan.

Inga kommentarer: