fredag, maj 26, 2017

Sommarvärme och träff med Essie

Vaknade till en solig och fin dag. Henke och Lasse skulle klyva ved idag så jag och Birgitta tog en promenad med tjejerna. Shorts för första gången i år. Blev en promenad runt byn och sedan gick jag upp till bergtäkten för att hundarna skulle få svalka sig i sjön. Blev en promenad på 7 km.

Innan jag åkte in till stan blev det lunch. I stan hämtade jag vilt som jag ska ta med till valpträffen i morgon. Hämtade också ut en beställning från Bon Prix, handlade och tog en dusch innan jag åkte tillbaka till Enånger. Hann vila en stund sedan åkte jag ner till Marma för att trätta Isa som har Vinnarens Gyllene Jaga, Esmeralda som nu mera går under namnet Essie.

Det var så himla roligt att träffa henne. Hon var så fin och samarbetet mellan Isa och Essie var helt perfekt. Lugn, trygg och väldigt duktig. Hon var med på tjänstehundsläger för ungdomar och var den yngsta av alla hundarna. Här tränade det, sov utomhus under en enkel pressening mm. Hon hade klarat allt väldigt bra. Essie är helt klart den hund som liknar Vinna mest.

18738512_10211326913202255_296856805752682296_o DSC_0095DSC_0100b DSC_0076bDSC_0106DSC_0110DSC_0118 DSC_0113

Det blev ett kort möte men väldigt värdefullt för mig när de ändå var uppe i våra trakter.

Jag kom tillbaka till Enånger klockan 22 å då såg vi lite tv innan det var dags att krypa till kojs för det skulle bli en lång dag i morgon också.

Inga kommentarer: