måndag, maj 01, 2017

Vattenträning i härlig vårvärme

Idag var det riktigt skönt ute. Vi vaknade tidigt så vi var faktiskt ute och promenerade redan före 11. Blev en promenad till Talgen där hundarna passade på att bara lite. VI hade dock inga dummiesar med så det blev ingen träning.

Efter att vi ätit lunch så åkte jag iväg med tjejerna för att träna i Norrbo. Ett stort gäng blev vi idag så vi delade upp oss i två grupper. Vi började på land. Fotgående på linje där vi alla kastade markeringar. Tre stycken bakåt och en framåt. Man varde själv om man ville skicka, när och på vilket sätt. Mycket bra övning med en lugn och fin Vinna med bra fotgående.

Nästa övning var dubbelmarkeringar diagonalt över två diken. Även nu var Vinna lugn och fin, stadig, tyst och gjorde ett fint apporteringsarbete.

Vi avslutade landarbetet med dubbelmarkeringar där en landade ute på en täkt och en i skogen. För att ta sig ut till markeringarna så var hundarna tvungna att passera ett mindre dike med gles sly. Fina arbete även nu!

Vi bröt för fika och sedan gick vår grupp ner till vattnet. Där körde vi dubbelmarkeringar i springdjupt vatten med lång sträcka uppe på land. Även nu fint arbete från Vinna.

DSC_2224bDSC_2226bDSC_2231bDSC_2234bDSC_2238bDSC_2239bDSC_2241bDSC_2242bDSC_2245bDSC_2246bDSC_2247bDSC_2249bDSC_2254bDSC_2255bDSC_2257bDSC_2258bDSC_2259bDSC_2261b

Blev en riktigt härlig kväll med 17 graders värme och sol. Humla fick vara med ute när vi fikade och sedan, efter träningen fick Humla komma ut och ta några markeringar med skott å det skötte hon bra. Tyvärr blev kameran full så det blev bara en bild på Humla.

DSC_2264b

På vägen hem small det till i bilen när jag svängde ut på Sannavägen. Trodde jag fått punktering men det hade jag inte. Det fortsatte att smälla särskilt när jag hade svängt.

Henke hade lagat risotto när jag kom hem så det blev till middag och sedan slappade vi framför tvn.

Inga kommentarer: