söndag, maj 14, 2017

Söka nya träningsplatser

Idag var det dags att ta igen sig. Intensivt flera dagar i rad så trycket över bröstet är tillbaka men tror att det försvinner så snart jag vilar lite. Igår hade jag hjärtklappning men efter ett par timmars sömn var det borta tack och lov.

Efter en sen frukost tog jag med tjejerna och några dummiesar i bilen och följde GPS:en. Hade hittat lite sjöar på Maps igår som jag bestämde mig för att kolla upp idag. Det blev fullträff direkt när jag hittade en fin träningssjö. Såg att det fanns ett vindskydd på andra sidan sjön så det blev en promenad dit å där kunde jag se en väg som man inte såg på Maps. Markerade var den gick och promenerade tillbaka till bilen. Tjejerna fick ta några dubbelmarkeringar och sedan varsin dirigering över sjön då jag lämnat två dummiesar där jag kom ner. Duktiga var de!

2017-05-14 13.03.322017-05-14 13.03.35

Åkte runt och hittade vägen som ledde till sjön från andra hållet. Helt perfekt då det går att köra ända fram till sjön.

Nästa två sjöar gick helt bort då de inte fanns några stigar till dem och inte heller någon parkering. Den fjärde sjön jag åkte till var intressant. Mycket bäver i området och en bit att gå från vägen men helt ok om man inte ska hålla på att gå tillbaka till bilen för att byta hund tex. Här blev det också några dubbelmarkeringar för tjejerna och dessutom fick de ju röja en hel del i skogen.

2017-05-14 14.33.502017-05-14 14.40.062017-05-14 14.40.09

När jag kom hem somnade jag och sov ytterligare 2 timmar.

Efter det så gjorde vi iordning middagen som idag var Västerbottenlax. Gick sedan med hundarna medan den var i ugn. vi hade tur för precis när vi kom in så började det spöregna.

På kvällen slappade vi framför en film och såg lite hockey-VM:

Inga kommentarer: