måndag, oktober 30, 2023

Däckbyte i sista sekunden

 Igår kväll åkte vi och ställde min bil på verkstan där vi förvarar våra däck. I morgon ska däcksbyte ske och det är verkligen i sista sekunden som det verkar. De har utlovat en snösmocka närmaste dagarna.

Henke fick skjutsa mig till jobbet idag och sedan genomförde jag lite inspektioner i stan och efter det så gick jag upp och hämtade bilen innan lunch.

På eftermiddagen när jag skulle hem från jobbet hade det börjat snöa och var rejält halt så det var verkligen i sista sekunden som vinterdäcken kom på. Det är värre med Henkes bil där bytet ska ske först på torsdag.

Ruggigt och kallt väder så kändes spontant som att man helst skulle vilja krypa ner under en filt i soffan och se en riktigt bra film men det är bara att bita ihop...

Kvällen blev dock lugn och eftersom vi stekt tacoköttfärs redan i går så var det snabbt att fixa middagen.

I morgon ska vi förhoppningsvis få vår fiber klippt, skarvad och blåst. Håller bara tummarna att allt ska löpa på smidigt utan problem trots att det utlovats en hel del snö i morgon.

Inga kommentarer: