tisdag, oktober 24, 2023

Periodisk besiktning

 Idag var jag på plats på jobbet hela dagen men större delen var jag ute på inspektion, periodisk besiktning på ett företag som nyligen bytt ägare. Intressant när det blir nya ägare på företag som haft samma ägare i många många år. Det blir lite av en nytändning. Man rensar upp de gamla, man är entusiastisk och vill satsa och dessutom är man inställd på att satsa pengar. Väldigt roligt!

Mötet avslutades med lunch på Hennings veranda innan jag åkte tillbaka till stan. Stannade till på Jula och köpte slang och hinkar och jobbade sedan de sista timmarna för dagen inne på kontoret.

Efter jobbet kämpade Henke vidare med bredbandet medan jag tog med tjejerna på en promenad. Idag han jag inte rundan innan det blev mörk och jag hade ingen pannlampa med mig så det var tur att jag bara gick efter byavägen. Reflexvästen var på så de som kom körande efter vägen såg både mig och hundarna.

Till middag blev det hamburgare och pommes idag. Jag däckade sedan i soffan när jag hade tänkt se tv.

Inga kommentarer: