fredag, oktober 13, 2023

Progesteronprov

 Direkt på morgonen tog jag åter igen Treo och Rizatriptan och vilade ytterligare en dryg timma så att huvudvärken släppte.  Klockan 8 hade jag tid för Progesteronprov på Esset så jag åkte in till veterinärkliniken och tog prover på henne och åkte sedan hem och väntade på svar. När jag kom hem så ställde Esset upp sig och vek undan svansen när Vinna kom fram till henne. Hmm började ana att hon var längre gången än jag trott. Jag räknade med parning på tisdag men jag undrar om det är dags redan i helgen.

När veterinären ringde och meddelade resultatet så besannades mina misstankar, 27,3 och parningsdags inom ett dygn. Jösses!!!

Ringde Karin när jag kom hem och hon är så snäll att hon kommer upp till mig. Jag känner att det är för tidigt för mig att åka tre timmar i bilen och att vara borta flera dygn. Jag har ännu inte varit uppe på benen längre än några minuter efter operationen. Håll nu tummarna för att det blir fina parningar de närmaste dagarna....

De fick träffas men försöken var rätt taffliga så det är nog lite tidigt än.

Inga kommentarer: