fredag, oktober 20, 2023

Grattis Henke

 Idag var första dagen som jag var tillbaka på jobbet på heltid efter operationen. Tidigare har jag varit in på APT och sedan har jag jobbat lite hemifrån men idag var jag på plats. Kändes helt ok även om orken kanske inte är den bästa då jag mer eller mindre legat i en och en halv vecka. Inte varit helt sängliggande men i alla fall vilat några timmar åt gången lite här och nu under dagen.

Vid 15:30-tiden gjorde jag full dag och när Henke kom hem gick vi en promenad med tjejerna genom byn. Vinna var så pigg så känns som att hon mått gått av lite "semester".

Till middag lagade vi god mat även om orken och engagemanget kanske inte var på topp. 

Förrätt: Rårakor med kalixlöjrom, charlottenlök, dill och citron.

Varmrätt: Stekt oxfilé med hemgjord potatisgratäng

Efterrätt: Hösttårta från Ica Maxi

Inga kommentarer: