lördag, oktober 21, 2023

Grattis Vinnarens Gyllene... 7 år idag

 Idag måste vi fira Vinnas  och Kennel Vinnarens första och än så länge enda kull. 

Tänk att de redan blivit 7 år! Stort grattis!!!

Vinnarens Gyllene Knalla
Vinnarens Gyllene Kaliber
Vinnarens Gyllene Krut
Vinnarens Gyllene Jaga
Vinnarens Gyllene Flamma
Vinnarens Gyllene Sikta


För egen del fick hundarna för första gången på flera veckor lite meningsfulla aktiviteter. Jag la ut varsitt 500 m spår till dem bägge och sedan blev det en promenad under tiden spåren låg till sig en timma. 

Esset var stensäker och gick hur fint som helst. Vina var förvånansvärt av spåret en period men i övrigt har hon inga problem att spåra sig runt hela spåret och få med sig alla föremål.

När jag kom tillbaka hem assisterade jag Henrik och Mattias som jobbade på med vårt bredband. Henke skottade sant i ledningsschaktet samt pumpade bort vatten medan Mattias skottade i schaktet där det rasat.

Eftersom jag inte ska jobba så fysiskt så rensade jag spårband och gjorde lite småfix. Blev mycket ansträngning jämfört med vad jag gjort på mycket länge. Totalt över 16000 steg.

Efter hårt arbete så hämtade vi mat från Mings restaurang.

Inga kommentarer: