lördag, oktober 28, 2023

Hundträning och sandskottning

 Idag var fokus sandskottning då de förhoppningsvis kommer och blåser ny fiber till veckan.

Grannen på besök för att kolla att Henke jobbade 😂

Henke gick ut och skottade medan jag åkte med tjejerna till Stensön för hundträning. Jag, Tobbe och Kajsa körde markerings-/dirigeringsträning. Då jag börjat blåsa på markeringar upplever jag att Esset blivit slarvig och markerar inte så bra som hon tidigare gjort utan förlitar sig på att jag ska dirigera henne rätt vilket inte känns bra. Gör om, gör rätt... Ett steg bra efter dagens träning kändes det som.

Vinna fick förs köra några kortare markeringar och ett litet sök men det är inte mycket hon kan göra nu. Det går långsamt, hon snubblar och faller och hör inte men ändå pigg och glad och älskar att apportera även om svårighetsnivån ligger på valpnivå.

Efter träningen drog jag en sväng på Jysk och köpte nya filtar till tv-rummet samt tog en barnbox på Max. På vägen hem stannade jag och handlade och sen när jag kom hem gick jag och öste ur båten. 

Henke blev klar med skottningen så då gick vi ner till sjön och drog upp båten och la den på vinterförvaring så att det är klart. Skönt!

Resten av kvällen blev lugn och skön men grillat kött och pommes till middag.

Inga kommentarer: